надати методичну допомогу педагогічним працівникам щодо їх професійного розвитку,
підвищення кваліфікації, професійної компетентності.
підвищення якості освітнього процесу.
Створення інноваційного середовища, організація системи роботи, спрямованої на удосконалення професійної майстерності, психолого-педагогічної культури педагогічних працівників, підвищення їх кваліфікації, активізацію творчого потенціалу та збагачення досвіду.
Виявлення перспективного педагогічного досвіду, сприяння його виявленню, вивченню, узагальненню, впровадженню та поширенню шляхом організації та участі у конкурсах, виставках, презентаціях, шкіл перспективного педагогічного досвіду.
Сприяння участі колективу закладу в інноваційній діяльності різних рівнів за пропозицією департаменту освіти чи з власною ініціативою відповідно до реалізації інноваційного освітнього простору.
Методичні об’єднання вихователів, діяльність творчих груп, діяльність методичної ради, консультації, майстер-класи, тренінги, ділові ігри, кейс-технології.
Індивідуальні:
Консультування, практична порада, виявлення перспективного педагогічного досвіду, інформування, самоосвіта, педагогічне наставництво.
Впроваджуємо та поширюємо досвід роботи педагогів:
вихователь Латайчук О.А. «Проєктування індивідуального простору дитини засобами ігрових технологій»
вихователь Когут Н.А. «Розвиток творчої особистості дитини засобами образотворчого мистецтва»
вихователь Антонюк О.І.«Музей в ЗДО як простір для розвитку мейкерських здібностей у дітей та впровадження STEAM-освіти»
вихователь Городюк Л.В. «Використання ТРВЗ-технології у формуванні мовленнєвої компетенції дітей дошкільного віку»
вихователь Болібрух Н.А.«Впровадження інноваційних технологій в процесі вивчення спадщини В.О. Сухомлинського в освітньому процесі»
Пріоритетні завдання:
розвиток професіоналізму педагогічних працівників;
опанування й активне впровадження інноваційних технологій;
створення оптимальних умов для підвищення фахової майстерності педагогів і розвитку вихованців;
стимулювання творчої ініціативи педагогів.
Проєктна діяльність
Спадщина В.О.Сухомлинського
Малювання за методикою Л.Шульги
Музейна педагогіка
STREAM-освіта
Використання паличок Кюїзенера
ТРВЗ
Едьютейнмент
Соціальна і фінансова освіта дітей дошкільного віку
Розвивати професійний потенціал педагога-початківця – одне із основних завдань Школи молодого педагога, яка функціонує в закладі дошкільної освіти впродовж трьох років та продовжує успішно допомагати початківцям вдосконалювати свої професійні навички і набувати необхідного досвіду для роботи з дітьми дошкільного віку. На І засіданні, яке відбулося 18 вересня 2024 року, вихователь-методист Піддубна Л.А. запросила молодих педагогів до відкритого діалогу та пошуку «освітніх скарбів» в роботі з дошкільниками. Учасники заходу вирішували професійні завдання, обговорювали їх та зосереджували увагу на головних аспектах педагогічної діяльності, зокрема: важливості правильного мовлення педагога, яке слугує прикладом для наслідування дітьми; реалізації знань з теоретичних основ методик роботи з дошкільниками на практиці та самоосвіті як безперервного процесу саморозвитку та самовдосконалення професійної компетентності педагога.
Формуючи екологічну культуру в дошкільників, ми зберігаємо здоров’я та здорове довкілля майбутніх поколінь. Напередодні Міжнародного дня Землі, 18 квітня 2024 року, вихователь-методист Піддубна Л.А., вихователь Антонюк О.І. провели методгодину «Природний павербанк: практики емоційного спілкування з довкіллям». Педагоги обговорили способи взаємодії з природою, важливість відображення цієї теми в педагогічній практиці та використання ефективних форм роботи з дошкільниками – сторітелінг, медитативні вправи, психогімнастика, етюди, хвилинки милування, артпрактика, бесіди за різними типами запитань. Учасники заходу виготовили дзвони миру, щоб символічно вшанувати цей день, популяризувати екологічні знання та прищеплювати у дошкільників почуття вдячності природі.
Відповідно до річного плану роботи 03 квітня 2024 року проведена консультація на тему «Кулінарні справи й овочеві забави», в ході якого вихователь Болібрух Н.А. мотивувала слухачів до прояву здібностей, творчого підходу у вирішенні ігрових завдань, вправ «Тане в роті», «Перше, друге, десерт», вправи-рефлексії «Терези», «Магічний рецепт». Педагог презентувала календар гастрономічних дат, ігри, досліди з кулінарії, які можна використовувати в роботі з дошкільниками. Проведена майстерка «Смаколики із вафлі» стала ареною для розширення і поглиблення знань, формування інноваційної компетентності педагогічних працівників. Отримані знання та вміння сприятимуть використанню кулінарної діяльності в освітньому процесі.
21 лютого керівник музичний Лазюк О.Ю. провела майстер-клас «Елементарне музикування за системою Карла Орфа як одна із форм музичної діяльності дошкільників», в ході якого педагоги ознайомились з музично-освітньою системою, де поєднується спів, слово, імпровізація, рухи й гра на музичних інструментах. Учасники заходу виконували музично-ритмічні вправи з використанням відео та озвучували казки-шумівки, які вчать співвідносити звуковий супровід зі змістом, розкривають уяву та фантазію дошкільників. На завершення майстер-класу учасники обіграли хід годинникових стрілок, створюючи ритмічний рух часу, який допомагає закріпити довжину музичних звуків.
14 лютого 2024 року відбулося друге засідання школи молодого педагога на тему: «Мистецьке спілкування як основа формування культури дошкільників». Вихователь-методист Піддубна Л.А., вихователь Когут Н.А. запросили учасників у віртуальну мандрівку вулицями міста Луцька, де на них чекали цікаві зустрічі із загадковими кликунами. Молоді педагоги мали можливість пригадати види мистецької діяльності дошкільників та основні принципи, методи і прийоми мистецьких спілкувань. Вихователь Когут Н.А. презентувала авторські творчі доробки «Милуємось красою світу», «Чарівний малюнок» та одну із нетрадиційних технік малювання – кавою. Ця захоплива подорож не лише збагатила знання молодих педагогів, але й надихнула на творчість та інтерактивні підходи у розвитку дошкільнят.
31 січня 2024 року вихователь Грицовник Н.Г. провела майстер-клас «Дидактичні ігри як засіб сенсорного виховання дітей раннього віку», основною метою якого було ознайомити педагогів з дидактичними іграми, використання яких спрямоване на розвиток сенсорних навичок малят. Вихователь презентувала їх види, продемонструвала сучасні підходи до використання дидактичного матеріалу та наголосила на ефективності матеріалів в освітньому процесі ЗДО.
24 січня 2024 року вихователь Ганіч Т.А. провела майстер-клас «Танграм» у формуванні логіко-математичної компетентності дошкільників». Учасники заходу вивчали та практикувалися в грі з танграмами – традиційною китайською головоломкою, що допомагає аналізувати зображення, виділяти геометричні фігури, розвивати логічне мислення та математичні здібності дошкільників. Вихователь вдало поєднала теоретичний матеріал та практичні завдання, надаючи педагогам можливість не лише збагатити свій професійний арсенал, але й відчути себе дослідниками світу математичної творчості.
13 грудня 2023 року вихователь Михалевич О.Ф. провела майстер-клас «Сенсорний розвиток як важлива складова формування особистості». Педагог акцентувала увагу на значенні сенсорного виховання в ранньому віці, адже це найбільш сприятливий вік для розвитку і вдосконалення діяльності органів чуття, накопичення уявлень про навколишній світ. Учасники заходу були активними дослідниками дидактично-ігрового матеріалу з сенсорики «Підбери іграшку», «Склади потяг», «Фетрові помічники», «Зимова картина».
Вихователь Степащук Н.М. провела майстер-клас «Соціалізація дітей дошкільного віку через призму основ економічного виховання за програмою «Афлотот» у формі аукціону ідей економічного виховання. В ході проведення розігрувалось п’ять лотів-назв розділів програми: «Ти, Я і Афлатун: розвиток позитивного сприйняття своєї особистості», «Я і моя сім’я: турбота про людей, яких ми любимо», «Я і мої друзі: допомагаючи один одному. Заощадження і витрати», «Я і суспільство: живемо і працюємо разом», «Я і гроші: витрачаємо, накопичуємо і ділимося». Змагаючись в командах, учасники визначили поняття «товар», «послуга», «дохід», «витрати», права героїв із мультфільмів, створили рекламу «Відкриття нового магазину» та за кожне виконане завдання отримали прибуток. Педагоги підкреслили важливість фінансово-економічної освіти для дітей дошкільного віку на сучасному етапі
Майстер-клас – найефективніший сучасний спосіб обміну й поширення досвіду, системи роботи педагогічних працівників шляхом прямої коментованої демонстрації прийомів і методів, популяризація інноваційних ідей, авторських знахідок та підвищення професійної майстерності. 21 листопада 2023 року вихователь Городюк Л.В. провела майстер-клас «Використання ТРВЗ-технології у формуванні мовленнєвої компетентності дітей дошкільного віку». В ході виконання ігрових вправ «Як можна використати?», «Добре – погано», «Відтвори малюнок», «Дівчинка –хлопчик – квітка», «Всі важливі – всі красиві», «Придумай оповідку» педагоги відзначили важливість впровадження нестандартних форм роботи в розвитку мовленнєвої творчості дошкільнят. Учасники майстер-класу отримали пізнавальну інформацію про інноваційну технологію ТРВЗ, позитиві емоції та релаксацію від спілкування і творчої цікавої роботи.
15 листопада 2023 р. відбулася консультація «Формуємо у дітей звичку до трудових зусиль за допомогою чергувань», під час якої вихователь-методист Піддубна Л.А., вихователь Дорош В.В. акцентували увагу на важливості в розвитку дошкільників і гартуванні характеру однієї із форм організації трудової діяльності – чергуванні. Педагоги, виконуючи ігрові вправи «Ловець блага», «Заморочки із бочки», «Завдання господарсько-побутової праці в різних вікових групах», обмінювалися знаннями, цікавими підходами щодо реалізації завдань та організації різних видів трудової діяльності в ЗДО Учасники презентували вироби в техніці «оригамі» та ділилися враженнями від мистецтва паперової пластики, яку залюбки виготовляють старші дошкільники.
«Дати дітям радість праці, радість успіху у навчанні, збудити в їхніх серцях почуття гордості, власної гідності – це перша заповідь виховання». Ці слова В.О.Сухомлинського повинні стати орієнтиром педагогічної діяльності сучасного педагога. 5 жовтня 2023 року відбулося перше засідання «Школи молодого педагога» за темою «Актуальні питання планування освітнього процесу ЗДО». Метою заходу було розширення знань молодих педагогів щодо професійної майстерності сучасного педагога-практика, забезпечення професійного інтересу до практичної роботи з дітьми дошкільного віку. Вихователь-методист Лариса Піддубна провела ігрові вправи («Запитання – відповідь», «Відгадай гру», «Веселка», «Що спонукає діяти»), анкетуванн, детально розглянула «Методичні рекомендації щодо організації освітнього процесу у 2023/2024 н. р. у закладах дошкільної освіти», акцентуючи увагу на програмовому забезпеченні та організації безпечного освітнього простору в ЗДО. Молоді педагоги отримали пам’ятки щодо планування різних видів діяльності освітнього процесу та поради щодо організації та проведення сучасного заняття з дошкільниками.
Професія вихователя закладу дошкільної освіти – цікава, творча і непроста. Від того, наскільки педагог критично підходить до аналізу своєї роботи, використовує новинки психолого-педагогічної науки та практики, передовий досвід, шукає нові методи та прийоми освітньо-виховної роботи з дітьми, залежить рівень розвитку та вихованості дошкільників. 27 вересня 2023 року вихователь-методист Піддубна Л.А. в ході проведення методгодини «Сучасним дітям – сучасний вихователь» акцентувала увагу на нормативних документах: професійному стандарті «Вихователь закладу дошкільної освіти», затвердженого наказом Мінекономіки від 19.10.2021 р. №755–21 та листі МОН України «Про методичні рекомендації щодо впровадження професійного стандарту «Вихователь закладу дошкільної освіти» № 1/15511-22 від 20.12.2022 р. Учасники заходу, виконуючи ігрові вправи: «З`єднай функції з компетентностями», «Світ людей», «Злети і падіння», «Навколишній світ», «Мої кроки до мети», визначили вимоги, які стосуються не тільки професійних компетентностей педагога, а й освітнього процесу в цілому. Тож сьогодні вихователь, який розуміє, любить і поважає особистість дитини, сприймає її такою, якою вона є, розуміє та враховує природні потреби та можливості, ніколи не дозволить образити чи принизити, не допустить фальші у стосунках.
Природа – унікальне джерело сили, здатне зміцнювати фізичне здоров’я, знімати стрес, збагачувати позитивними емоціями, надихати на добрі вчинки, сприяти інтелектуальному розвитку. Це далеко не повний перелік проявів чудодійного впливу природи на дітей. У руках умілого педагога ця палітра значно розширюється. 10 травня 2023 року вихователь-методист Піддубна Л.А. та вихователь Ганіч Т.А. в ході проведення консультації «Актуальність виховання дошкільників» презентували сучасні підходи до екологічної освіти в Україні та за кордоном, акцентували увагу на формах і методах екологічного виховання аби природа стала інструментом збереження і зміцнення життєвих сил дитини, чинником її повноцінного розвитку.
Як навчити дошкільнят прислухатися до своїх емоцій і заохотити до творчості? У пригоді стане арттехнологія, древня й сучасна водночас. Використання цієї технології в роботі з дошкільниками дає можливість створити атмосферу розкутості, відкритості, сформувати позитивне емоційне ставлення до творчої діяльності, розвиває самостійність. 19 квітня 2023 року вихователь Когут Н.А. на засіданні «Скриня творчості» провела майстер-клас «Чарівні мандали: творчість, що заспокоює». Педагоги дізналися про різновиди геометричного символу і оберегу, структуру, яка інтерпретується як модель Всесвіту, «карта космосу», встановлення гармонії, рівноваги та балансу. Кожен учасник майстер-класу здійснив казкову подорож в країну різнокольорових ниток, різноманітних візерунків та їх комбінацій і створив особливий, неповторний мандал. Така незвична робота активізувала творчий потенціал педагогів.
15 березня 2023 року вихователь Оліфір Д.П. на засіданні «Скриня творчості» провела майстер-клас зі створення картин у японській техніці мозаїчної клаптикової аплікації кінусайга. Знайомство з історичними витоками художнього жанру викликало інтерес у педагогів закладу, а сам процес виготовлення картин був цікавим і корисним для подальшого використання своїх умінь у створенні цікавих виробів з дошкільниками.
З метою формування професійних умінь і навичок, формування потреб в постійному саморозвитку і самовдосконаленні 8 березня 2023 року проведене чергове засідання школи молодого педагога у формі КВК, спікером якого була вихователь-методист Піддубна Л.А. У дружній атмосфері та під девізом «Молодість + Досвід = Результат» змагалися дві команди: молодих педагогів та наставників. Під час конкурсів наставники презентувати інтерактивні методи роботи з теми самоосвіти, молоді педагоги продемонстрували вміння використовувати онлайн-сервіс для графічного дизайну Canva з теми самоосвіти. Учасники заходу додали цікаву нотку музично-театралізованою мініатюрою «Звичайний день у закладі майбутнього». Позитивного настрою додали результати конкурсу, оскільки школа молодого педагога є чудовим майданчиком для професійного зростання, усвідомлення своєї унікальності та значущості.
Виховання патріотичних почуттів є базою для формування світогляду та розвитку загальнолюдських цінностей дитини. І вплітати його в життєдіяльність дітей слід не одноразово, а систематично, послідовно й постійно, щоб наші вихованці могли гордо сказати, що вони – українці, і пишатися цим. 8 лютого 2023 року вихователь Городюк Л.В. провела тренінг «Плекаймо любов до України: квест-технології». Обравши коловий квест з ігровим сюжетом, учасники заходу здійснили цікаву мандрівку зупинками «Україна загадкова», «Врятувати історичний архів», «Україна квітуча», «Мовознавча вікторина», «Місія: ми з України», розв’язували інтелектуальні, творчі завдання. Емоційне піднесення, що панувало протягом заходу, дозволило створити дружню атмосферу змагання, спонукало педагогів до творчого самовираження та самовдосконалення з питань формуванням ціннісного світогляду, розуміння виховних ідеалів, на яких базується система патріотичного виховання.
Всеосяжна і багатоаспектна науково-педагогічна спадщина Сухомлинського В.О. з роками не втрачає своєї актуальності, а відкривається все новими і новими гранями. 1 лютого 2023 року вихователь Болібрух Н.А. провела майстер-клас «Використання спадщини Сухомлинського В.О. в роботі з дошкільниками» використовуючи метод «шiсть капелюшків». Така інтерактивна форма роботи згуртувала присутніх навколо поставленої мети та допомогла усвідомити універсальність літературної спадщини великого педагога в освітньому процесі ЗДО. Учасники заходу, виконуючи ігрові вправи «Відгадай», «Синтез думок», «Придумай свою назву», «Актори», моделювали зміст оповідань, інсценізували казки та обмінювалися знаннями, ідеями щодо реалізації принципів організації роботи з впровадження педагогічних ідей вченого.
Одним із пріоритетних завдань закладу дошкільної освіти є розвиток інтелектуальних здібностей дошкільників. 26 січня 2023 року вихователь Дорош В.В. провела майстер-клас “Логіко-математичний розвиток дошкільників засобами інноваційної технології “Кольорові палички Кюїзенера”, під час якого поділилася з педагогами закладу своїми напрацюваннями та наголосила на багатофункціональності матеріалу. Учасники заходу виконували ігрові вправи, складали проєкт будинку, перетворювали одні геометричні фігури на інші, відгадували загадки, головоломки та переконалися у ефективності технології для розвитку сенсорних здібностей, творчого потенціалу, фантазії дітей, навичок моделювання й конструювання.
Інформатизація освіти – це великий простір для прояву творчості педагогів, який спонукає шукати нові, нетрадиційні форми і методи взаємодії з дітьми, сприяє формуванню пізнавальних інтересів, розвитку уваги, пам’яті, мислення, мовлення, розвиває почуття кольору, композиції. 18 січня 2023р. вихователь Оліфір Д.П. провела майстер-клас для педагогів закладу ” Мандрівка ІКТ- країною”. Учасники заходу відшукали в Q R – кодах назви команд, виконали різні завдання , ігри з елементами квесту та ознайомились з творчими здобутками вихователя.
11 січня 2023 року вихователь Лойко Л.В. провела майстер-клас з теми «Казкотерапія як одна із інноваційних технологій виховання дітей дошкільного віку». Педагоги закладу познайомились з функціями казкотерапії, провідними принципами та поетапним алгоритмом створення терапевтичної казки. Працюючи в підгрупах, педагоги відгадували назви казок, їх персонажів, складали авторські казки та презентували їх. В кінці заходу учасники зробили висновок про те, що комбінуючи різні прийоми казкотерапії, можна допомогти кожній дитині прожити багато ситуацій, з аналогами яких вона зіткнеться в дорослому житті і розширити способи взаємодії зі світом та іншими людьми.
Уміння вести діалог з дітьми та дорослими, домовлятися та співпрацювати з колегами – одне із провідних у професійній діяльності педагога. Адже комунікація – це процес двостороннього обміну інформацією, результатом якого є взаєморозуміння. 14 грудня 2022р. в ЗДО проведена методгодина «Підвищуємо ефективність професійної комунікації», в ході якої педагоги закладу вчилися використовувати технологію «Я-повідомлення» – ставити мету, створювати безпечне середовище для розмови, а також управляти спілкуванням. Вихователь-методист Піддубна Л.А. провела ігрові вправи щодо формування в педагогів професійних комунікативних умінь та шляхів вирішення конфліктних ситуацій.
Пальчикові ігри з цікавим віршованим супроводом незамінні у роботі з наймолодшими. Адже вони стимулюють розумову активність, творчі здібності, увагу, дрібну та загальну моторику, рухливість і швидкість реакції, сприяють розвитку мовлення. 7 грудня вихователь Кабанова О.В. провела для педагогів закладу майстер-клас “Пальчикові ігри в розвитку мовлення дітей раннього віку “, в ході якого презентувала їх різновиди та творчі підходи до використання в різних видах діяльності з малюками. Педагоги відмітили ефективність пальчикових ігор для зняття нервового напруження та розвитку мовлення у дошкільнят.
Сьогодні педагог має у своєму розпорядженні цілий арсенал засобів для оптимізації освітнього процесу та особистісного розвитку кожної дитини. Одним з таких засобів є робота по застосуванню коректурних таблиць за авторською технологією Н. В. Гавриш. 23 листопада 2022 року вихователь Ткачук Н.В. провела майстер-клас з теми «Коректурні таблиці як засіб пізнавальної активності дітей дошкільного віку», в ході якого педагоги закладу мали можливість збагатити знання щодо використанням коректурних таблиць, їх тематичною палітрою та встановлення різнопланових зв’язків (колір, форма, розмір, розташування, призначення тощо) між її елементами. Учасники заходу переконались в тому, що робота з коректурними таблицями – це своєрідна інформаційно-інтелектуальна гра, що змістовно збагачує й насичує освітнє розвивальне середовище та є ефективним засобом розвитку комунікативної діяльності, креативності, пізнавальної активності та самостійності дошкільників.
1 листопада 2022року відбулося засідання Школи молодого педагога з теми «Педагогічна майстерність сучасного вихователя». Молоді педагоги разом із своїми наставниками поділитися інформацією про свої захоплення, в ігровій формі знаходили відповіді на питання організації освітнього процесу, вирішували педагогічні ситуації та проєктували розвивальне предметно-ігрове середовище групи. В ході засідання вихователь-методист Піддубна Л.А. акцентувала увагу на рекомендаціях щодо підготовки молодого вихователя до проведення організованого процесу в ЗДО, наголосила на тісній співпраці молодих педагогів та їх наставників Під час рефлексії присутні відмітили, що Школа молодого педагога – це майданчик для професійного зростання, усвідомлення своєї унікальності та значущості.
Хай живе мрія і живить серця, Натхнення і творчість дає без кінця, Не зникне хай віра в казки й чудеса, Хай буде із вами любов і краса!
«Справжній педагогічній творчості властиві риси дослідження, творчого узагальнення своєї праці» – писав В.О.Сухомлинський.
26 жовтня 2022р. вихователь Антонюк О.І. провела тренінг «Ігрова діяльність, дитяче експериментування і STREM-освіта». Адже SТRЕАМ-освіта – сучасний підхід до розвитку, виховання й навчання дітей, який інтегрує в собі завдання з формування в дітей загальних наукових уявлень про світ, ознайомлення їх з інформаційно-комунікаційними технологіями та розвиток уміння експериментувати, конструювати тощо. Педагоги закладу, використовуючи технологію STREAM, орієнтуються на дитячі інтереси, запити, то ж освітня діяльність стає більш цікавою та захопливою.
Участь у виставці дидактичних і методичних матеріалів «Творчі сходинки педагогів Луцької міської територіальної громади»
2019р.- методичні рекомендації «Комплексний підхід до реалізації методичної проблеми», методичні рекомендації «Гартуємо тіло і дух, через гармонію і рух», методична розробка «Маленькі таємниці творчої особистості».
2020р. – методичні рекомендації «Дивовижний світ навколо мене», «Разом до гармонії», методичні рекомендації «Радість у грі – успіх у розвитку»
2022р.- методичні рекомендації«Чарівний малюнок», збірник дитячих віршів”
2023р. – методичні рекомендації : «Маленькі генії ІТ-дитинства», «Пізнаємо світ розумом і серцем».
2024р. – методичні рекомендації «Світ ігор та розваг – драйвовий старт для пізнання малят».
Участь у проведенні XXIX міської виставки дидактичних і методичних матеріалів «Творчі сходинки педагогів Луцької територіальної громади» (2024р.)
Методичні рекомендації «Світ ігор та розваг –
драйвовий старт для пізнання малят»
Автор, укладач: Городюк Л.В., вихователь
У методичних рекомендаціях висвітлений матеріал, який допоможе цікаво та змістовно організувати освітню діяльність з дітьми дошкільного віку, використовуючи технологію «едьютейнмент». В основу ввійшли розробки форм методичної роботи з педагогами та конспекти занять, адаптовані до роботи з вихованцями закладу дошкільної освіти.Матеріали мають практичне спрямування та носять рекомендаційний характер.Рекомендовано вихователям-методистам, вихователям, студентам закладів вищої освіти для практичного використання в закладах дошкільної освіти.
Участь у проведенні XXVIII міської виставки дидактичних і методичних матеріалів «Творчі сходинки педагогів Луцької територіальної громади» (2023р.)
Методичні рекомендації
«Пізнаємо світ розумом і серцем»
автор, укладач : Болібрух Н.А., вихователь
У метoдичних рекoмендaцiях рoзглядaються сучaснi пiдхoди дo фoрмувaння нaцioнaльнoї свiдoмoстi, вихoвaння любoвi дo рiднoї мoви, викoристaння в oсвiтньoму прoцесi худoжньoгo слoвa, нaцioнaльнoгo мистецтвa, лiтерaтури зa спaдщинoю Сухoмлинськoгo В.O. Предстaвленi теoретичнi тa прaктичнi aвтoрськi мaтерiaли, спрямoвaнi нa всебiчний рoзвитoк oсoбистoстi дитини. Мaтерiaли мaють прaктичне спрямувaння тa нoсять рекoмендaцiйний хaрaктер. Рекoмендoвaнo вихoвaтелям-метoдистaм, вихoвaтелям, студентам закладів вищої освіти для прaктичнoгo викoристaння в зaклaдaх дoшкiльнoї oсвiти.
Методичні рекомендації
«Маленькі генії ІТ-дитинства»
автор, укладач: Оліфір Д.П., вихователь
У методичних рекомендаціях розглядаються інтегровані моделі новітніх ІКТ-технологій, що сприяють створенню інноваційно-освітнього простору і формуванню соціально свідомої особистості дошкільника. Окреслено необхідність використання мережевих технологій у роботі з дошкільниками під час дистанційного навчання та обгрунтовано ефективність використання інтернет-сервісів для безперервного освітнього процесу. Розкрито зміст оптимізації діяльності вихователя засобами сучасних інформаційних технологій. Матеріали мають практичне спрямування та носять рекомендаційний характер.Рекомендовано вихователям-методистам, вихователям закладів дошкільної освіти, студентам закладів вищої освіти та батькам.
Участь у проведенні ХХVІІ міської виставки дидактичних і методичних матеріалів «Творчі сходинки педагогів Луцької міської територіальної громади» (2022р.)
Методичні рекомендації
«Чарівний малюнок»
Автор, упорядник: Когут Н.А., вихователь
У методичних рекомендаціях розглядаються можливості і форми використання нетрадиційних технік образотворчого мистецтва у роботі з дітьми дошкільного віку. Представлені практичні авторські матеріали, спрямовані на розвиток творчих здібностей та створення атмосфери невимушеного творчого пошуку, емоційного комфорту. Матеріали мають практичне спрямування та носять рекомендаційний характер. Рекомендовано вихователям-методистам, вихователям закладів дошкільної освіти, студентам закладів вищої освіти та батькам.
«Інтегрований інноваційний простір, що виховує і розвиває»(жовтень, грудень 2021р.) Керівники: вихователі Болібрух Н.А., Городюк Л.В., Антонюк О.І., Нефьодова А.Р.
Мета проєкту:
1. Забезпечення якості дошкільної освіти відповідно до змісту Базового компоненту дошкільної освіти та Освітньої програми для дітей від 2до 7років «Дитина».
2. Впровадження інноваційних технологій, що сприяють розвитку дошкільника.
3. Забезпечення ціннісного ставлення освітнього процесу в ЗДО з впровадження інтегрованого підходу.
4. Формування фахової компетентності педагогів щодо створення сучасного освітнього середовища в ЗДО, сприятливого для формування гармонійно-розвиненої особистості.
МАЙСТЕР-КЛАС
«Дитячий фітнес як інновація у сфері дошкільної освіти» (листопад, 2021р.)
Одним із засобів поєднання «цікавого та корисного», збереження та зміцнення здоров’я дошкільника є дитячий фітнес. Актуальність та ефективність використання технології обговорювалась в ході проведення майстер-класів з педагогами закладу.
«Фітбол-гімнастика як засіб підвищення рухової активності і зміцнення здоров’я дітей дошкільного віку» (інструктор з фізкультури Войнаровська О.В.)«Ігровий стретчинг як інноваційний засіб зміцнення здоров’я дітей дошкільного віку» (Практичний психолог Савчук А.В.) «Глайдинг – фітнес на тарілках» (Вихователь Лойко Л.В.)«Технологія «Са-Фі-Данс» як засіб зміцнення здоров’я і розвитку творчих здібностей дітей» (Керівник музичний Тишик А.В.)
«Лого-аеробіка (логоритміка) як засіб фізичного, музично-ритмічного та логопедичного розвитку дітей дошкільного віку» (Вчитель-логопед Дубчук І.А.)
ПЕДАГОГІЧНА РАДА
«Створення умов для реалізації творчого потенціалу та розширення функціональних можливостей дошкільника засобами фізичного виховання» (листопад, 2021р.)
КОНСУЛЬТАЦІЯ
«Використання традиційних і нетрадиційних музичних інструментів»(грудень, 2021р.)
В основі педагогічної концепції Карла Орфа лежить принцип активного музикування. Керівник музичний Лазюк О.Ю. презентувала ігри, вправи, які використовує в ході проведення музичних занять, свят, розваг та наголосила на ефективності методики у розвитку творчих здібностей дошкільників.
Підгрунтя для майбутньої успішної економічної діяльності закладаються в дитинстві. З метою підвищення фахової майстерності педагогів з питання формування у дошкільників основ соціально-фінансової грамотності був проведений тренінг «Програма Афлотот. Розвиваємо фінансову грамотність». Вихователь Степащук Н.М. презентувала впровадження програми та наголосила на формуванні елементарних економічних знань, ціннісного ставлення до таких якостей людини, як бережливість, раціональність та економність. В ході дебатів педагоги визначили важливість економічного виховання в дошкільному віці та ефективні форми роботи з дошкільниками.
Сходинками самоосвіти — до професійного зростання
Рекомендую вам Free Он-лайн платформи для самоосвіти із системними курсами (потрібна індивідуальна реєстрація):
EdEra –https://www.ed-era.com/освітній проект, завдання якого — зробити навчання в Україні якісним та доступним.
iLearn – https://ilearn.org.ua/цебезкоштовна гейміфікована платформа з навчальними онлайн-курсами, тестами та вебінарами для всіх, хто бажає навчатися.
Prometheus – https://prometheus.org.ua/безкоштовні навчальні курси університетського рівня від викладачів КНУ, КПІ та Києво-Могилянської академії.
ВУМ – https://vumonline.ua/дистанційна платформа громадянської освіти. Онлайн-проект пропонує більше ніж 30 тем для безкоштовного навчання.
Coursera – https://www.coursera.org/освітній проект, який пропонує своїм слухачам сотні безкоштовних онлайн-курсів з різних предметів від провідних американських університетів. У разі успішного закінчення, студент отримує сертифікат про проходження курсу.
Duolingo – https://uk.duolingo.com/Якщо ви поставили перед собою мету — вивчити іноземну мову, тоді вам в нагоді стане ця безкоштовна платформа, у якої, до речі, є український інтерфейс.